Med rett til å komponere
- fra kammers til konsertsal

Urframføring av en tankevekkende, politisk og smått humoristisk forestilling av og med Solungoperaen.

Lørdag 22. juli kl. 19:00

Innslipp 18:30

Voksen: 350 kr

Det vil bli presentert vakker, spennende og dessverre ukjent musikk av kvinnelige, klassiske komponister. Solungoperaen fremfører musikken og forteller noen spennende historier om komponistene og deres liv. Mange av dem var superstjerner i sin egen tid, og vi stiller spørsmål ved hvorfor så godt som alle er glemt i dag?

Solungoperaen ble dannet i 2015 og består av de klassiske sangerne Lina Cecilia Carlsson, Ida Kristin Kilen og Eva Vermundsberget, henholdsvis fra Flisa, Våler og Vermundsjøen. Til denne forestillingen har dem fått med seg pianist Berit Billingsø og Øivind Roos.

Dette gleder vi oss til!

Forestillingen er et samarbeid med Kvinnemuseet og Teater i Glåmdal. Med støtte fra Innlandet fylkeskommune.

• Lina Cecilia Carlsson
    Lina Cecilia Carlsson Lina Cecilie Carlsson
  • Ida Kristin Kilen
    Ida Kristin Kilen Sverre Christian Jarild
  • Profilbilde av Eva Vermundsberget.
    Eva Vermundsberget Okke Bloem
  • Profilbilde av Berit Billingsø.
    Berit Billingsø Gunnar Johnsen
  • Kvinnemuseet bakside. Sommer.
    Vilde Strid/Anno Kvinnemuseet
Museum24:Portal - 2024.04.15